sape klik,aku belanja makan..

wolf gang

Tuesday 6 September 2011

SD memory card camera aku rosak a.k.a jahanam..




"selamat.. hari raya..
 hari untuk kita bersuka ria..
 selamat.. mari ucapkan..

 untuk kita hingga sampai tahun depan.."

antara lirik lagu raya Saloma yang tak sesuai dijadikan nada dering maupun caller ringtones untuk handphone aku raya tahun ni..
mana taknya,dah la raya ke-2 aku demam dek penangan kesejukan air kolah rumah opah..
melarat sampai raya ke-5 lak tu.. segala aktiviti berkaitan aidilfitri seperti ziarah-menziarahi,menonton tv,bermain bunga api,menyantap ketupat lemang,menghadiri kenduri tak dapat aku buat di permulaan awal minggu bulan yang mulia ini.. kesian anak bini aku yang bergumbira meraikan hari raya tanpa aku sisi menemani.. dan yang paling menambahkan sakit dihati,dikaki dan didahi ialah bila memori kad kamera aku collapse a.k.a lingkup kata orang Perak..  time aku nak transfer gambar ke laptop guna card reader asyik fail manjang.. memula ingatkan card reader yang problem.. guna USB cable pun sama gak.. dekat satu syawal masuk ke dua syawal pun tak bole jugak.. jalan terakhir yang tinggal ialah format memori kad tu pastu buat recovery balik..  ingat dengan plan genius aku tu dapat la bukak file tengok gambar-gambar tersebut tetapi hampeh.. bukan takat hampeh,hampagas,hampas kelapa suma ada.. jahanam suma gambar2 dalam tu.. then hantar memori kad tu kat klinik IT suruh technician dia fix back all the photos but the problem remains same.. dia siap sound lagi 'hanya mereka yang memiliki kepakaran tahap forensic CSI tertinggi  dengan tools,software yang canggih-manggis je yang dapat mengembalikan gambar-gambar encik yang hilang itu'.. dammit...makian ku di aidilfitri yang indah ini lantas aku menyanyikan lagu sedih raya yang bertajuk "Ku Pohon Restu Ayah Bonda" nyanyian Mamat sebagai lagu tema bagi menggambarkan perasaan hiba aku terhadap kehilangan foto-foto memori indah kami sekeluarga yang susah-payah aku kumpulkan sejak awal tahun dulu.. hanya gambar dibawah ni je yang aku sempat selamatkan (itu pun sebab aku buat desktop background) yang aku tangkap masa raya aidilfitri 1432 kat kampung aku sehari sebelum aku demam.. aku dah serik pakai memori kad SD jenama cap ayam sardin lagi..




No comments:

Post a Comment